- اخبار
برگزاری وبینار آموزشی مدیریت زمان و برنامه ریزی تحصیلی
وبینار آموزشی مدیریت...
مراسم تقدیر از پیشکسوتان مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه فردوسی مشهد همزمان...
برگزاری وبینار آموزشی انگیزش تحصیلی
وبینار آموزشی انگیزش تحصیلی با تدریس سرکار خانم...
گزارش تصویری
برگزاری جلسات هفتگی بررسی موارد خاص روانپزشکی و روانشناختی در...
برگزاری وبینار آموزشی بهبود سلامت روان بانوان با خودمراقبتی به مناسبت روز زن
...بخش ارتقاء تحصیلی با هدف کاهش افت تحصیلی و بهبود وضعیت تحصیلی دانشجویان از طریق ایجاد ارتباط با مثلت دانشجو، اساتید و خانواده، و از طریق سازوکارهایی مانند مشاوره تحصیلی، نشست ها و جلسات تخصصی و برگزاری کارگاه های متفاوت و متناسب برای دانشجویان، اساتید و والدین، کار خود را از اواخر شهریورماه 1400 آغاز کرد.
نتایج عملکرد بخش ارتقاء تحصیلی از ابتدا تاکنون:
- طرح مراقبت تحصیلی به عنوان اولین طرح ارائه شده توسط این دفتر از اوایل آبان ماه اجرایی شد. در این طرح 283 دانشجوی دانشکده مهندسی که حداقل دو ترم مشروط بودند در ابتدا توسط مددکاردعوت به مرکز شدند که از این تعداد 193 نفر وارد فرایند ارزیابی اولیه و تشخیص علل افت تحصیلی شدند و سپس به بخش های مشاوره تحصیلی، مشاوره های روانشناختی، خانواده و در صورت لزوم روانپزشک و مواردی نیز وارد فرایند مداخله شدند.
در ارزیابی اولیه 82 % افراد موافق طرح و17 % افراد مخالف طرح بودند و در مرحله پیگیری پس از پایان طرح و در اواخر ترم 93 % رضایت و 6 % عدم رضایت خود را اعلام کردند.
- یکی از مهمترین وظایف محوله به این دفتر پس از ایجاد آن برگزاری کمیسیون موارد خاص آموزشی مرکز است که از ابتدا تاکنون8 جلسه برگزار شده است و براساس تصمیمات کمیسیون بیشتر موارد مطرح شده با پیگیری دفتر ارتقاء تحصیلی و همکاری بخش درمان وارد فرایند درمان همزمان با مشاوره تحصیلی و در مواردی مشاوره و ارتباط با والدین، شدند.
- ارائه کارگاه هایی در زمینه مسائل و مشکلات تحصیلی در طول ترم و در بازه آمادگی برای امتحانات که با همکاری بخش آموزش اجرا شد.
آقای هادی ساجدی راد کاندیدای دکتری رشته برنامه ریزی درسی در دانشگاه شیراز هستند.حوزه تخصصی ایشان در زمینه تحصیلی است. سابقه حرفه ای ایشان به شرح ذیل می باشد:
سه سال سر تیم مشاور مرکز مشاوره دانشگاه شیراز
پنج سال مدرس و سوپروایزر تیم انتخاب رشته و مشاوره تحصیلی بسیج اساتید دانشگاه فردوسی
سه سال مشاورمرکز مشاوره دانشگاه فردوسی
یک سال مشاور مرکز مشاوره دانشگاه شهید منتظری
پانزده سال مشاور مراکز مشاوره آموزش و پرورش
هفت سال سرگروه مشاوره نواحی و مناطق اموزش و پرورش
ده سال مدرس مشاوره تحصیلی و کنکور برای مشاورین استان خراسان رضوی به صورت حضوری و مجازی
چهار سال کارشناس مسئول مشاوره آموزش و پرورش
یازده سال مدرس دانشگاه ها در رشته های روانشناسی تربیتی و علوم تربیتی
ضرورت توانمندسازی شغلی فارغ التحصیلان
در حال حاضر کشورهای جهان به نیروی کار تحصیل کرده نیاز دارند تا بتوانند در عصر جهانی شدن ، دانش اقتصادی خود را ارتقاء بخشند. نیروی کار تحصیل کرده ولی بی مهارت و غیر متخصص زمینهای برای رشد و پیشرفت ندارد. برای تضمین موفقیت، نیروهای جدید باید به جای آنکه کنترل و مدیریت شوند، منعطف، مبتکر، دارای اختیار و با مهارت باشند. این ویژگیهای مثبت نیازمند نیرویی است که تازه اندیشی میکند، بتواند به تفکر تحلیلگرانه و منتقدانه بپردازد و در ضمن بتواند بطور مؤثر با دیگران ارتباط برقرار کند، در قالب گروه کار کند و به طور مثبت تبادل اطلاعات داشته باشد. دستیابی به این ویژگیها، همان هدف نهایی توانمندسازی است.
توانمندسازی مبحثی گسترده است که امروزه جایگاه ارزشمندی در تربیت نیروی انسانی موفق پیدا کرده است. نظریههای مختلفی درباره توانمندسازی وجود دارند که فصل مشترک همگی آنها بالا بردن حس خودکارآمدی و اعتماد به نفس و نیز تقویت مهارتها در کنار دستیابی به یک شناخت عمیق از خویشتن و مهارتهای فردی میباشد. بدین ترتیب توانمندسازی را میتوان در زمینههای گوناگونی دنبال کرد و هر دانشجوی علاقمند به توانمندسازی باید خود را برای کسب مهارتها و بینشهای گوناگونی آماده سازد.
نام مراکز مداخله در بحران در سطح شهر |
|||
نام مرکز |
شماره تماس |
آدرس |
|
اورژانش اجتماعی |
123 |
مشهد- بلوار شفا - بین شفا 41 و 43 |
|
اورژانش |
115 |
استان خراسان رضوی، مشهد، بزرگراه شهید قاسم سلیمانی |
|
صدای مشاور |
1480 |
مشهد، آیت الله بهجت، بین بهجت 10 و بهجت8.1 |
|
بیمارستان تخصصی ابن سینا |
05137112709 05137112701 |
مشهد - میدان بوعلی - جنب نقلیه استان قدس |
|
بیمارستان تخصصی 22بهمن |
05132595516 |
مشهد - کوی طلاب - پیچ دوم تلگرد |
|
آنکال مددکاران در هفته های مشخص شده از ساعت 22 تا 8 صبح و همچنین شامل روزهای تعطیل رسمی دانشگاه می باشد
|
|||