daftar ertegh tahsili

بخش ارتقاء تحصیلی با هدف کاهش افت تحصیلی و بهبود وضعیت تحصیلی دانشجویان از طریق ایجاد ارتباط با مثلت دانشجو، اساتید و خانواده، و از طریق سازوکارهایی مانند مشاوره تحصیلی، نشست ها و جلسات تخصصی و برگزاری کارگاه های متفاوت و متناسب برای دانشجویان، اساتید و والدین، کار خود را از اواخر شهریورماه 1400 آغاز کرد.

نتایج عملکرد بخش ارتقاء تحصیلی از ابتدا تاکنون:

-         طرح مراقبت تحصیلی به عنوان اولین طرح ارائه شده توسط این دفتر از اوایل آبان ماه اجرایی شد. در این طرح 283 دانشجوی دانشکده مهندسی که حداقل دو ترم مشروط بودند در ابتدا توسط مددکاردعوت به مرکز شدند که از این تعداد 193 نفر وارد فرایند ارزیابی اولیه و تشخیص علل افت تحصیلی شدند و سپس به بخش های مشاوره تحصیلی، مشاوره های روانشناختی، خانواده و در صورت لزوم روانپزشک و مواردی نیز وارد فرایند مداخله شدند.

در ارزیابی اولیه 82 % افراد موافق طرح و17 % افراد مخالف طرح بودند و در مرحله پیگیری پس از پایان طرح و در اواخر ترم 93 % رضایت و 6 % عدم رضایت خود را اعلام کردند.

-         یکی از مهمترین وظایف محوله به این دفتر پس از ایجاد آن برگزاری کمیسیون موارد خاص آموزشی مرکز است که از ابتدا تاکنون8 جلسه برگزار شده است و براساس تصمیمات کمیسیون بیشتر موارد مطرح شده با پیگیری دفتر ارتقاء تحصیلی و همکاری بخش درمان وارد فرایند درمان همزمان با مشاوره تحصیلی و در مواردی مشاوره و ارتباط با والدین، شدند.

-         ارائه کارگاه هایی در زمینه مسائل و مشکلات تحصیلی در طول ترم و در بازه آمادگی برای امتحانات که با همکاری بخش آموزش اجرا شد.