عکس نوروفیدبک

باتلاش مركز مشاوره و توانمند سازي دانشجويان دانشگاه فردوسي مشهد كارگاه آموزشي نگاهي به رويكرد كلينيكال و پژوهش در مطالعه سيگنال مغزي براي دانشجويان كارشناسي ارشد و دكتراي علوم شناختي در روزهاي 20 و 21 ابان ماه 1400 برگزار شد.

اين كارگاه آموزشي با حضور خانم راضيه كمالي مدرس دوره، دكتر غنايي رئيس و خانم دكتر ادبي معاون مركز مشاوره و توانمند سازي دانشجويان، در دانشگاه فردوسي مشهد برگزار شد. خانم كمالي ضمن ارائه توضيحاتي در مورد كليات EEG  و  QEEG به كاربردهاي نورو فيدبك اشاره نمود و در ادامه بصورت عملي با تست از شركت كنندگان در اين كارگاه به كاربردهاي نوروفيدبك اشاره نمود.

لازم به ذكر است نوروفيدبك در توصيف روشي به كار مي‌رود كه در آن، اطلاعات عصبي به بيماران مبتلا به اختلالات خاص دستگاه عصبي مركزي  بازخورد داده مي‌شود و تلاش مي‌شود تا آن‌ها بياموزند چگونه كاركرد مغزي خودشان را اصلاح نمايند.

اينكه چه امواجي در مغز افزايش و چه امواجي كاهش يابند، كاملاً بستگي به مشكل هر فرد دارد و درمانگر آن را در طول جلسه تنظيم مي‌نمايد. از اين روش مي‌توان به منظور بهبود اختلالاتي چون بيش‌فعالي/كمبود توجه، ناتواني‌هاي يادگيري، صرع، هراس و اختلالات اضطرابي، اختلالات مربوط به سوء مصرف مواد، افسردگي، مديريت استرس، ميگرن، سندرم تورت و اختلالات خواب استفاده كرد. اين روش تحت عنوان EEG بيوفيدبك، نوروفيدبك و آموزش مغز نيز شناخته مي‌شود.